Back on track!

Idag fick det minsann vara nog med skräpmat och godsaker! Har lyckats styra upp maten igen trots jobb, möten och förkylning. Känns skönt i kroppen!

Och så testar jag ett nytt förhållningssätt till detta roliga sockerbegär jag dras med. Det är ju enligt kostvetarna ett beroende som kan vara lika starkt som alkohol- eller drogberoende. Så då är det väl inte så konstigt om jag tycker det brukar funka bättre med ett totalt sockerförbud än att jag får lov att äta lite eller på vissa dagar? Det blir ofelbart flera dagar i sträck, det är som om nån alien har tagit över min hjärna och bara vrålar GOOODIIIS hela tiden. Asdrygt. Så jag kör sockerfritt. Tänkte tillåta frukt och bär bara.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Kör hårt Sara! Har startat min resa mot ett lättare liv.... Kommer till jobbet o nå'n har ställt fram 2 kg nonstop, snacka om sug!!

2013-03-18 @ 19:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0