December och flyttdags

2010 är slut! Och vilket år! Ett av de klart mest omvälvande för mig och Fredrik i alla fall - det kom ju en bebis i juli och liksom tog äver hela världen...

December var en lika stressig månad som alltid, trots att jag skalade bort i princip allt jag brukar göra (julgodis, julkakor, lussebullar, julpynt, julgröt varje advent, presentkalendern). Det visade sig att det är svårt att hinna med just nånting när man har en liten tös hemma. Som att blogga. Inte ett ljud sen första advent - jag har inte hunnit.  Den tid jag haft gick åt till att sticka på Tillies julklappsfilt (som verkade vara en riktig hit) och till att halvsova på soffan.

Julen i bilder:



Vi klädde om soffan en adventshelg. Ljusblått visade sig vara ofördelaktigt med bebis. Och överhuvudtaget.



Doris började äta lite mat. Här serverar pappa gröt, men numera äter hon frukt- och grönsakspuréer, och det med stort intresse och nöje. Har hittills inte hittat nåt hon inte gillar!



Julen firades på Rindö med familjen Edholm. Det var en väldigt mysig jul med knäck, gröt, julstrumpor och klappar. Doris var fin i sin julklänning och verkade trivas mest hela dagen. här är hon dock lite trött. Juödagen var vi hos hennes farmor å farfar på söder, och på annandagen var vi hos morfar å Annika i Sigtuna. Sen åkte vi hem med en rejält förkyld Doris. Så i mellandagarna klarade vi av första sjukveckan med en bebis! Gick ganska bra, dålig sömn så klart men hon var på gott humör på dagarna.



Alla barnen Edholm och liten Doris på annandagen.


Och så årets första nyhet:
Vi ska flytta! har just varit och skrivit kontrakt på en fyra i etage uppe i området "Lustigknopp" här i Falun. Flyttdatumet blir första mars! Ska bli jätteskönt att äntligen lämna Bojsen och min gamla studentlägenhet, och att få ett rum till! Och ett barnvagnsförråd på bottenvåningen så jag slipper släpa vagn i trappor framöver. Summan av detta är nåt i stil med "TJOHOOOOO!"







 


Kommentarer
Postat av: Maria J

Grattis till lägenheten!!!

2011-01-08 @ 10:38:53
Postat av: Mamma/svärmis

Kul att du skrivit lite igen och fina bilder. Vilken tur att vi har egen släpkärra inför flytten:o).

2011-01-09 @ 13:15:50
Postat av: Maria A

Blev lite nervös över rubriken. Flytta vart då? Korpilombolo, Hästveda eller något ännu mer avlägset. Tack och lov, bara till Lustigknopp. Dit går det ju faktiskt att komma både med buss och cykel. God fortsättning önskar Maria!

2011-01-10 @ 13:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0