Veckan

Det är klurigt att hinna med bloggen nuförtiden. Eller datorn alls, det blir korta ryck när Dorisen sover och jag känner mig tillräckligt pigg för att inte sova själv. Med tanke på unga frökens nattvanor blir det alltså inte många minuter vid datorn... Det där med att göra om min header och göra klart resten som jag hade planerat med bloggen får vänta.

Den här veckan har vi varit på 6-veckorskontrollen med Doris. Det gick bara bra, hon växer på både längden och bredden (56 cm och 4720g) och har lärt sig följa med blicken och att le. Hon gillade dock inte alls läkaren... Doris sov när vi kom in, vaknade sen av att hon hamnade på läkarbordet, alla kläder försvann och att läkarens ISKALLA händer klämde på hela hennes kropp. Borde vara straffbart att ha så kalla händer som läkare... det var så både jag och Fredrik hoppade till när vi skakade hand med henne. Nedan roar sig fröken med sin mobil. Det har visat sig vara snudd på omöjligt att få en bra bild på ett leende, så håll till godo med en lagom suddig en.





Jag har också kommit igång lite med barnvagnspromenader tillsammans med Lina från föräldragruppen och hennes pyttelilla Dante. Riktigt trevligt med sällskap, speciellt med tanke på att man i just detta sällskap får lov att diskutera amning, bajsblöjor och nattrutiner hur mycket man vill. Jag glömmer dock gärna att jag inte rört mig sen i höstas, så igår fick jag ställa in promenaden för både knän och höfter höll på att värka sönder. Väger alldeles för mycket fortfarande...

Och i torsdags fick jag lov att gå på hantverkskväll, som dragit igång igen nu. Det blev ett par timmar med sjukt god mascarponecheesecake och början på ett par tofflor till Doris iskalla fötter. Jag verkar ha glömt hur lång tid det tar att virka saker, jag tog optimistiskt med mig material till två par tofflor och hann bara med en enda sula... Men å andra sidan kunde jag inte stanna så länge heller, måste ju hem till lillfröken och amma. Men torsdagar ska bli min kväll i veckan att göra nåt ensam. Fredrik har inte valt dag än, men han ska ha en han också.

Sist men inte minst måste jag bara beklaga mig över min frisör. Skulle få klippa mig tänkte jag, så jag gick till deras hemsida för att boka tid. Men det blev det inget av med, för de har höjt priset med 120 kr sedan jag var där i våras - och ursäkta, men 670 spänn är lite väl mycket för att klippa topparna! Så nu måste jag hitta en ny frisör igen, det tog drygt tre år av ilska och förnedrande klippningar innan jag hittade denna så jag vill inte alls. Och jag vill inte ha några rekommendationer för jag kommer inte att följa dem ändå - såvida inte den som rekommenderar också har fint, frissigt, superlockigt hår och vill ha lockarna kvar efter klippningen. Funderar på att gå en sista gång till min frisör och be om en superenkel jämnlång klippning som vilken idiotfrisör som helst (borde) klara av att underhålla... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0