Resor, mat och sömn

Nu har Doris varit på sin första resa med övernattning! Resan gick till pappa och Annika i Sigtuna, och det var en total framgång. Hon åkte så snällt i bilen, sov lite och var vaken ganska mycket - och på gott humör hela tiden. Sen sov hon som aldrig förr de två nätterna vi var där, hela 6 timmar i sträck. Nästan så vi kände oss utvilade och redo att gå upp när hon ville ha nattmat vid halv fem. (Sovandet har gått över nu, inatt har jag sovit ungefär 3 timmar, uppdelat på hur många kvartar som helst...) Och så var det en himla trevlig resa, Fredriks förkylning till trots. Vi hann hälsa på på Söder, hann shoppa lite presenter, och träffade hela gänget med syskon och Vinbergare på pappas kalas i söndags. Det var jättekul att Nilla och Zeus var uppe så Doris äntligen fick träffa sin moster och hennes fästman! Riktigt mysigt :)





Igår var vi för övrigt äntligen till Doktorn och fick profylac på recept! Nu slipper Dorisen bullrig mage och får mat som är fri från komjölksprotein. Och jag har slutat amma helt nu, sen i måndags. Läcker hejvilt fortfarande, och pumpar lite på kvällen för att slippa spänningarna men annars verkar det gå bra. Och Doris får det jag pumpar, vi är förkylda här hemma så hon får lite extra antikroppar från mig till nattningen. Och av nån anledning sover Doris rent katastrofalt dåligt. Jag fattar inte varför! Vaknar varannan timme och stökar som f*n och somnar INTE om (som det står i böckerna att de ska göra, det ska föreställa vara "ytlig sömn" det där varannan timme varefter de går in i djupsömn). Själv är jag så trött att jag inte kan sova alls. Är däremot en hejare på att gråta av utmattning. Det börjar kännas att jag inte sovit en hel natt sen i november förra året... Fredrik har fixat runt på jobbet för resten av veckan så han kan jobba hemifrån med kundkontakter så jag ska få sova lite. Hoppas jag lyckas sova då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0