MVC igen

Idag var det så dags igen för kontroll hos mödravården. Allt var i sin ordning som vanligt, alltid trevligt att höra. Utöver det vanliga så fick jag idag prova ut ett stödbälte för mina höfter (har ont i korsryggen) och så fick  jag veta varför jag mår illa efter varje måltid och gärna är på väg att tuppa av varje gång jag ska sminka mig. Det finns tydligen en grej som heter "vagusnerven" som aktiveras när matsmältningen sätter igång (lite oklart exakt hur det hänger ihop, men ungefär så). Tydligen kan vissa gravida bli väldigt känsliga för denna nerv, vilket innebär att man i princip måste lägga sig en stund efter maten för att slippa må illa eller svimma. Gissa vem som mer eller mindre ramlat ihop på soffan efter varje måltid de senaste veckorna? Och sminka mig, ja det gör jag ju efter frukost. Känns som jag är ganska bra på att få de där konstiga symptomen, framförallt alla som har med någon form av illamående att göra. På varenda liten grej som man har minsta risk att må ill av så gör jag det - kortison, magnesium, penicillin, vagusnerv... Håhåjaja. Skönt att veta att det bara är att lägga sig en stund så går det över i alla fall!

Jo, och så vägde jag mig igen. Har undvikit det sen inskrivningen i januari, men nu tyckte vi att det var dags (barnmorskan och jag då). 115 kg. Det var ungefär som jag trodde, och barnmorskan brydde sig inte nämnvärt så det måtte väl va ok då...?


Kommentarer
Postat av: Maria J

herregud, det är ju bara 10 kilo sen januari, ingenting!

2010-05-19 @ 21:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0