Magrapport

Tänkte att det kanske var dags för en lite rapport om växtligheten i magen. Har nu gått 28 veckor och är på väg in i vecka 29. I magen är det ett j*kla liv, det sparkas mest hela tiden och helst på blåsan. Jag är konstant kissnödig. I övrigt kan jag rapportera om att jag är för tung för sängen, så det har experimenterats med liggunderlag under bäddmadrassen. Nu har jag ett (1) sånt i sängen. Funkar hyfsat, men jag har ont i ryggslutet ganska ofta. Enligt böckerna är bebisen ca 38 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1200 gr. Och det märks att det börjar bli trångt där inne... Känner mig lite som en valross, mest när jag försöker ta mig ur soffan (pust å stånk å behov av handtag). Folk jag möter på stan osv verkar alla vara rörande överens om att det är dags för födsel inom en vecka att döma av magens storlek, och talar man då om att det är ca 2½ månad kvar så får de lite panik i blicken och sen talar det om att det måste vara tvillingar. Då känner jag mig mycket mindre som en valross...




Kommentarer
Postat av: Maria J

oooo söta magen!

2010-05-13 @ 20:36:41
Postat av: Sara

söt å söt ;) man får hoppas att det som finns i den är sött i alla fall :P

2010-05-13 @ 22:09:18
Postat av: Annika

Helt klart kommer hon att vara söt. Ingen tvekan där med en så söt och härlig mamma (pappa med förstås) =D

2010-05-15 @ 12:43:32
Postat av: Svärmor

Tvillingar? Toppen! Farmor ställer upp!

2010-05-16 @ 14:04:51
Postat av: Tyg och otyg

Kul med uppdatering och magbild, och vad fin du har gjort bloggen!

2010-05-17 @ 21:26:36
URL: http://tygochotyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0