Äntligen klart!

Nu är sovrummet klart! Eller ganska så. Vi har flyttat in i alla fall. Jag ska sy gardiner, och det ska upp lite pynt på väggarna, och sängborden som hör till sängen ska införskaffas nästa gång vi ska åt IKEA-hållet. Och till vänster om fönstret ska spjälsängen stå (när vi hämtat och målat den). Men än så länge är vi helnöjda med färgerna i rummet, och med nya takfläkten som ger en sån här gravidosaurus möjlighet att sova utan att dö av värmeslag.




I övrigt händer det inte så mycket just nu. Var ett tag sen jag skrev, och det mest intressanta som hänt förutom projektet med sovrummen är nog min jakt på bevis att jag arbetat en gång i tiden. Det pågår en debatt mellan mig och Hotell- och restaurangfacket som sitter å tjuvhåller på mitt arbetsgivarintyg och inte alls vill samarbeta. I veckan lär det visa sig vem som vann den senaste ronden...

Och just det - idag var vi iväg med en hel radda saker som ska få bo i förrådet ett par år framöver. Då hittade vi en säng i vårt förråd. Det var ju vattenläcka där i vintras när rören frös, och ägarna där tömde, torkade upp och återställde. På köpet åkte det visst in en säng i vårt förråd... Och i mammas förråd hittade jag en alldeles funktionsduglig tvättmaskin. Så nu har vi en tvättmaskin och därmed ett skötbord! Ha!

 


Kommentarer
Postat av: Lela

Jag gillar färgerna i sovrummet, de ger en lugn och rofyld känsla :)

Det var ett tag sen du lade in nått nytt så jag tänkte klaga men så kom du före mig :)-

Kul att det har gått framåt så mycket med förberedelserna, nu så kan ni väl slappna av lite i alla fall. Och en tvättmaskin, det bässta av allt, den kommer du att få nytta av ^_^.

Hoppas vi ses på onsdag, ha det så bra tills dess!



Kramar!



//Lela.

2010-05-10 @ 00:26:14
Postat av: Sara

Ja blått e skönt i sovrummet, både lugnt och svalt :) Hade tänkt försöka gå på onsdag, hör av mig innan!

kramar

2010-05-10 @ 10:27:21
Postat av: Kerstin

Jättefint, både nya looken här och i sovrummet. Förstår att tvättmaskinen fungerar, eller.... Kramiz

2010-05-10 @ 18:58:33
Postat av: Gittan

Fint det blev. Blir själv sugen på att måla över tapeterna i hallen. Kommer ni till helgen?

2010-05-11 @ 17:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0