Tadaaaa! :)


Vi har varit på ultraljud! Så här på kvinnodagen :) Och där fanns en hel person i min mage! Alla delar fanns där (armar, ben, ryggrad, revben, pyttesmå fossingar och händer, ett huvud komplett med hjärna och lillhjärna och ett litet tickande hjärta med alla kamrar och vener i). Och det var alldeles rörligt! Det vinkades och sparkades och snurrades där inne. Nånstans på vägen lyckades jag andas ut också. Det har varit mycket oro inför - tänk om inte allt finns där? Eller om det inte finns nån alls där? I tre nätter har jag drömt att vi missat tiden (av allt man kan oroa sig för). Så otroligt skönt att ha fått se att allt stod rätt till! Och så fick vi beräknat datum lite framflyttat, precis som jag misstänkte eftersom jag har så långa menscykler. Så den 6:e augusti ser det ut som.

Så på vägen hem åkte jag med Fredrik till jobbet och visade bilder och firade med lite bulle. Sen tog jag bilen hem å köpte en babypyjamas. Bara för att jag kunde!

Jo förresten - pyjamas är vit med rosa stjärnor. För det är visst en liten tjej som ligger därinne och vinkar!


Kommentarer
Postat av: Nillapilla

Hej systeryster! Jag är så sjukt glad för er skull =) Ska bli jätteroligt med en till liten tjej i familjen =) För vi har ju så dåligt med såna liksom ;) Ta hand om er nu så ses vi snart!! Många STORA kramar från mig och Zeus!

2010-03-08 @ 10:47:10
Postat av: Lela

Se där, en tjej :) Och inte var det två, tråkigt va ;) Krameli kram! Grattis!

2010-03-08 @ 15:30:26
Postat av: Maria A

Det var roligt att få se den lilla. Eller var det tvärtom? "Om man vill kan man ta ultraviolett ljud och kika in på babyn med en apparat. Då brukar den tycka det blir väldigt ljust därinne, men den tycker också om att få titta på sin mamma och få ett visst intryck av henne. Anna 6 år" Ur Gamla tanter lägger inte ägg

2010-03-08 @ 15:34:51
Postat av: Farmor

Väldigt lik farmor!

2010-03-08 @ 17:28:46
Postat av: Annika

Ja se där allt var som det skulle, skönt att vara av med oron nu. Blir det rosa tapeter i hela rummet nu? ;0) Ha det gott ses i morgon. Kram.

2010-03-08 @ 19:12:35
Postat av: Pappa

Grattis igen, Sara!! Vi tänker mycket på dig och Fredrik nu inför allt detta. O du vet ju att jag gilla tjejer, hon blir tjej nr 10 i barn o barnbarnskaran.... Kramar från pappa o Annika

2010-03-08 @ 20:01:52
Postat av: Anna

Åhhh... Det ska bli så himla kul att bli faster!!! Nu har jag nån att öva på också innan man skaffar egen.. Synd att ni bor så långt bort bara, men nu har vi ju ytterligare en anledning att åka upp lite oftare! Hár redan varit o spanat på baby kläder men inte vågat handla nåt då jag inte visste va det var "för sort" ..men nu vet jag!!! Kramar till er alla tre!

2010-03-08 @ 21:01:29
Postat av: Mamma/svärmis

ja vad säger man, jag är så glad för er skull och en tjej till är ju inte helt oväntat. Tycker det är spännande att var så nära den här gången. Kram till er båda från mig och Tommy

2010-03-09 @ 08:28:32
Postat av: Sara & Fredrik

Tack för alla goa ord om vår kommande tjej :) Kramar till er allihop!

2010-03-09 @ 09:19:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0