Kroppsliga funderingar

Min kropp är inte längre min egen och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Självklart delar jag gärna med mig av mat och husrum till vår lilla sprattelfia, men allt annat? Måste man verkligen binda så mycket vatten i kroppen att man känner sig och ser ut som en strandad valross? Va? Och måste brösten bli så konstiga? Jag konstaterade igår att de inte alls var min typ av bröst längre. Fel färg, fel form och fel storlek. Och dessutom ömmar de mest hela tiden.

Och kan någon förklara för mig varför mina blonda fjun på underarmarna har bestämt sig för att bli svarta och börja växa hejvilt åt alla håll???

Håhåjaja... jag får väl gå å ta ett äpple istället.

Kommentarer
Postat av: Annika

Inte lätt inte när man måste dela med sig av sig själv. Men det är i alla fall bara tillfälligt =) I augusti får du vara aldeles egen igen. Nåja nästan (ömmande bröst som läcker ibland varar nog lite längre) =D

2010-03-15 @ 22:13:31
Postat av: mormor

Jo du det händer saker. Jag fick alldeles svarta och långa styva hårstrån kring bröstvårtorna när jag väntade din mamma. Och små bröst blir stora särskilt efter babyns födsel. På min tid låg man på BB en hel vecka och fick inte gå ur sängen alls. Lite svårt att kissa på bäcken ... Så blev vi lindade hårt hårt om magen för att bli smala igen. Det stod en sköterska på var sida och drog smala lindor hårt. Ack ja, nog är det vettigare att låta naturen sköta sig själv med lite hjälpgympa. När jag väl fick gå ur sängen för att tvätta mig (ingen dusch inte) fick jag en smärre chock för jag såg ut som en bystdrottning, Dolly Parton eller nåt, och var blåådrig. Ådrorna försvann tack och lov och fanns där bara i startläget. Lite ovant för en AA- kupa minsann

Kram

Mormor

2010-03-17 @ 12:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0