I röjartagen

 

Idag har det röjts här hemma! Operation "ut med allt onödigt skit" har inletts, med bara enstaka avbrott för blodtrycksfall och illamående. Och så för mat då. Har rensat bort alla glas vi aldrig använder, gamla borddukar, handdukar, böcker. Har sorterat ut alla tyger och gardiner som jag inte sytt nåt i de senaste fem åren och ska skicka dem till förrådet. Har slängt all dynga som samlade damm i nån sorts optimistisk presentlåda (saker man kanske kan ge bort nån dag alltså).

Kvar att rensa är nu fruktans boning: arbetsrummet. Där finns det grejer... Bland annat en skrivbordsstol som plötsligt har blivit för liten. Den är en skålad modell i hårdplast, där jag numera sitter på kanterna. Inte alls skönt. Tur att vi inte planerar att flyga nånstans för jag hade nog fått betala för två säten.

Positivt är att det töar lite! Snart kanske man kan få älsklingen till att gå ut med våra fyra papperskassar med pappersåtervinning...

På bilden: det förhatliga arbetsrummet. Därinne ska det föreställa bli barnrum OCH arbetsrum. Suuuuck...





Kommentarer
Postat av: Annika O.

Det ordnar sig nog till slut ska du se. Man får ta en sak i taget, det tar kanske lite längre tid men man kommer fram så småning om =) Säg till om du behöver någon hjälp. Kram

2010-03-04 @ 07:59:02
Postat av: Nillpill

Hej systeryster! Men jag tycker att det ser ganska städat ut i ert arbetsrum... Du skulle se vårt ;) Nu ses vi snart! ta det lugnt så länge nu! Kramen

2010-03-05 @ 12:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0