Fler nya lärdomar

Just hemkommen från besök nr 2 på mvc så måste jag säga att det känns ganska bra. Jag har kanonbra järnvärden och en rejält tilltagen järndepå, superbra blodvärden och blodtryck, inga av sjukdomarna jag testades för sist (rubella, HIV, Hepatit osv), en livmoder stor som en treans fotboll, och inne i den finns ett litet hjärta som tick tick tickar i en hastighet av ungefär 150 slag i minuten.

Jag blir alltid lite förvånad över att jag är så pass "frisk". Jag sitter nog lite fast i ett sorts överviktstänk - man ska ju vara lite allmänt krasslig när man har så pass många extrakilon som jag har (även utan bebis i magen). Jag måtte ha en himla bra grundhälsa helt enkelt. Känns sååå skönt!

Sen frågade jag om det där jag hört om att hela BB ska rivas till sommaren och flyttas till baracker. Jo, det stämmer, men inte riktigt som man tänker sig. BB idag är smällvarmt och dåligt ventilerat, speciellt gräsligt på sommaren då solen ligger rakt på hela byggnaden. Så enligt min barnmorska bör jag glädjas åt att få föda i de nya modulerna som redan nu finns på plats. Inte baracker - utan 3- och 4-vånings moduler med all tänkbar utrustning. Inklusive bra ventilation. Så då kändes det bättre!

Och så har jag anmält mig till en specialkurs i amning. En dam som jobbar på amningshjälpen och sitter med i amningsstyrelsen vill starta grupper för amning (för blivande förstagångsföräldrar) som startar redan i vecka 20-24. Jag blev erbjuden att få gå pilotkursen (vi alltså, Fredrik ska med) tillsammans med bara två andra par. Kanonbra läge att tacka ja tyckte jag. Här ska ammas och all hjälp och info är av godo!

Och så bjuder vi på en bild på senaste cupcakekonsterna i köket, blåbärcitroncupcakes med citronfrosting:






Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad skönt att allt är OK. Och vad bra ni har i Dalarna som får "nytt" BB. Annars kan ni ju komma till Gotlands och föda barn. Det gör en del fastlänningar. Men kanske känns det mest tryggt hemmavid.

Det var klokt av er att gå amningskursen. När jag fick din mamma så hade jag min mamma i samma lägenhet och det var en fördel. Och ung och oerfaren som jag var gjorde jag som mamma sa och fick amningen att fungera.

Lycka till med både det ena och det andra.

Kakorna ser goda ut. Kan man få recepten?

Kram

Mormor

2010-03-24 @ 17:38:57
Postat av: Pappa

Hej gumman!

Gott o höra att allt är väl! Men du, var är cupcakekopparna som släpade på för din skull...?

Kram P

2010-03-24 @ 19:23:17
Postat av: Mamma

Härligt att alla värden är så bra, du har säkert en bra grund eftersom jag ammande dig helt i 6 månader ;o) och dessutom har en morsa som alltid tjatat om vikten av bra mat, ha ha.

Vilka fina muffisar!

Kramiz från mamma

2010-03-26 @ 08:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0