Uschias

Ischias uschias! Fi faen va ont det kan hitta på å göra i kroppen. I söndags smällde det till rejält i ryggslutet, ända nere i rumpan, och sen har det gjort ont där. Hela tiden? Nej, bara om jag rör mig. Om jag sitter eller ligger helt still så gör det inte ont. För det mesta.

Pratade med barnmorskan igår som höll med i våra misstankar om att det nog är ischias. "Ring fysiocenter och boka tid med en sjukgymnast". Jomenvisst, kan jag bara vänta tills de får en tid ledig om ett halvår så går det bra. Fredrik lyckades få tag i den dam på primärvården rehab, som via telefon gav mig ett par stretchövningar, och tipset att få muskeln att slappna av. Och funkar inte det så skulle jag ringa igen och då kunde jag kanske få testa tens (elektrisk bedövning som kan ges vid förlossning annars).

Det har sedan dess visat sig att rumpstretchning är skitsvårt om man har en jättemage... Jag får satsa på avslappning och hoppas att det släpper tror jag... 

Kommentarer
Postat av: Annika

Finns det inget du kan hoppa över när det gäller smärta och illamående och sådant under graviditeten? Jag tycker det räcker nu, du har ju haft mer än de flesta gemensamt. Skickar glada tankar och energi din väg =0) Hoppas det blir bättre fort.

Kramisar =D

2010-06-16 @ 17:54:28
Postat av: Maria J

bläää! Men avslappning känns ju kanske inte helt fel. Å nej du måste visst ligga och njuta av solen ;P



Kramar

2010-06-16 @ 20:43:16
Postat av: Sara

Kan hålla med om att det räcker nu onekligen ;) MEn det är ju helt sant att jag har frisedel att slappa så mycket jag vill... Svårt bara, när det finns så mycket annat att göra :P

2010-06-17 @ 10:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0