Sommarvärme

Huuuu vad det är varmt! Det är dåligt med det där "njuta av solen" som det pratas om. En annan går inte ut om det inte är absolut nödvändigt. Jag ligger i soffan och flämtar framför bordsfläkten.

Och det har hänt ganska mycket på sista tiden, har bara inte ork att sitta vid datorn. Det är smällvarmt i arbetsrummet, trots takfläkten. Det blir blixtvisiter för att kolla mailen i stort sett. Det ska bli så skönt när det här bebis behagar komma ut så jag kan få tillbaka en någorlunda normal kroppstemperatur och kan få gå ner i vikt igen! Gnäll, gnäll, gnäll... i morse var både jag å Fredrik skitsura på varandra i vårt varma sovrum. Jag fick inte sova och han snarkade så jag sparkade på honom hela tiden. Då blev han sur också. Håhåjaja...

Var på förlossningen i torsdags natt, fick en sån fruktansvärd hjärtklappning som inte ville gå över att vi fick ringa 112 till slut. Asläbbigt! Vi blev skickade till förlossningen där de kollade att allt var ok med både mig och bebisen, vilket det så klart var. Lustig grej med graviditet - vilken krämpa man än hittar på så är den "normal". Jag ser suddigt jätteofta - jo det är normalt. Jag får hjärtklappning - japp, normalt med den ökade blodvolymen. Suuuck... men de var supergulliga på förlossningen. Känns bra att ha varit där på lite "studiebesök". Nu vet vi ju vart vi ska när det blir dags! Fick lite skrämslag av besöket dock - det är ju snart dags! Så nu är BB-väskan packad, födelseplanen skriven och journalen bor permanent i handväskan.  Och idag fick jag äntligen iväg alla papper de krävde på försäkringskassan - portot kostade 36:-. Där har man ett bra mått på hur många papper de fick att rota igenom.... men precis VARENDA dag sedan 21/10 2001 finns dokumenterad där.

Det är tyvärr lite dåligt med bilder i bloggen nu för tiden. Jag undviker kameran lite, vill inte riktigt dokumentera alla stadier av enorm övervikt jag vistas i. Och inte orkar jag med att lägga in bilderna i datorn heller :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0