Föräldrapengen, rond 3

Kampen går vidare. Tänk att försäkringskassan aldrig kan göra rätt på en gång!

Jag ringde flera gånger, pratade med flera olika personer, och de gav samma besked om vad jag skulle skicka in. Till slut gjorde jag ju det då. Idag har jag fått brev (tre veckor senare). Jag såg direkt att det var för tunt för att vara ett beslut. Så jag tog ett djupt andetag, klädde på mig, fixade frukost och sen öppnade jag. Och mycket riktigt - de vill ha mer info. De papper jag skickade in var inte i närheten av tillräckliga. Jag skickade intyg på mitt senaste fasta jobb som jag lämnade i oktober 2001. Och intyg på att jag varit arbetslös sedan janari 2007. Allt enligt uppgift från fsk. Nu vill de ha "styrkta uppgifter" på vad jag gjort mellan dessa datum.

Har just pratat med min a-kassa igen, och de ska ha massor med beröm för de är suveräna! De ställer upp med varenda papper de har för att hjälpa mig i kampen mot fsk. AEA är bästa a-kassan i världen om ni frågar mig, har ALDRIG krånglat för mig. Så från dem kommer kopior på mitt övergångsbevis med inskrivningsdatumet från oktober 2001 (då var jag med i hotell- och restaurang, det sjukaste och otrevligaste facket på jorden som inte hjälper till med NÅNTING ALLS NÅNSIN!), en förteckning över alla mina stämpeldagar, och kopior på alla mina registreringsintyg som anger högskolornas terminstider och mina inskrivningar där. Tidigare har de också skickat vidimerade kopior på alla mina arbetsgivarintyg.
På måndag ska jag till min handläggare Hans-Erik på arbetsförmedlingen så ska vi gemensamt leta reda på alla tänkbara intyg på inskrivningsperioder i hans dator. Han är också en av de sällsynta guldklimparna i den arbetslösa världen!

Försäkringskassan ska pappersbombas! Håll en tumme för att alla papper hinner komma, för nu har fsk plötsligt satt en deadline på när allt ska in...

Men i eftermiddag kommer äntligen vår spjälsäng hit! Så nu tänker jag inte tänka på försäkringskassan igen förrän efter helgen, ska roa mig med bebisbestyr och lite prinsessbröllop och åt pappa som kommer upp ikväll.

Kommentarer
Postat av: Maria J

Heja AEA! När man väl lyckats bli inskriven så är de helbra!!! Lycka till!

2010-06-18 @ 23:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0