Flickigt

Äntligen blev den klar! Vet inte hur länge jag hållit på med denna lilla klänning, känns som det tog en halv evighet att få den klar. Men det blev den, och rackarns så söt också. Mönster i Nina Sagulins bok "Sticka till babyn" igen. Men de rosa kanterna lade jag till själv, tyckte kanterna var fula efter alla minskningar och lite kontrast är ju alltid trevligt! Nu måste det ju bli en tjej så jag får användning för den. Å andra sidan blev den ganska stor (skulle vara 62 och jag har gjort alldeles rätt och stickfastheten stämmer) så jag får väl ge den till fröken Nora om det skulle visa sig komma ut en pojke här.

Apropå komma ut så fick jag visst en ny kusin igår (?), en liten Elin. Kul att höra! Det behövs nog en tjej till där på gården :P

I övrigt är jag idag ungefär lika pigg som en klubbad säl. Känns som jag glider runt i nån sorts halvkoma, vilket gissningsvis inte blir bättre av den tryckande värmen (andra dagen nu). Vore fint med ett rejält ösregn... Inte minst för att slå ner allt pollen! Mest gräs just nu, men de klipper ju gräsmattorna konstant här hemma och sprider pollen för glatta livet. Jäkla typer att hålla snyggt...



Kommentarer
Postat av: Maria J

nä, usch och fy för att hålla snyggt! men himla söt klänning!

2010-06-03 @ 19:12:41
Postat av: Mamma

Å så fin, jättegullig, ser fram emot att se lilla hon i den. Kramiz m.

2010-06-06 @ 16:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0