Belastad

Jag har bara en sak att säga om peroral glukosbelastning - det är vidrigt! Fy faen alltså... (för dem som inte var med förra gången så är det ett diabetestest, på fastande mage får man äran att dricka två glas sockerlösning till frukost och sedan njuta av eftersmaken i två timmar i väntan på ett stick i fingret). Mår fortfarande illa, magen är helpaj... Tur att jag kan åka hem efter såna här övningar och inte är måste åka till nåt jobb. Det är bestämt inte bara dåligt att vara arbetslös. Sen får vi se vad det blev för resultat, jag deltar i en studie så jag får bara veta om jag har graviditetsdiabetes och i så fall via min barnmorska.

Men i mitt illamående idag så lyckades jag få klart det sista plagget jag ville ha klart innan bebisens ankomst! Egentligen kunde jag tänka mig åtskilliga fler att göra, men jag kommer varken att orka eller hinna allt så jag satte en gräns efter denna. Sen har jag bara en sak till som jag vill göra, och det är en filt. Noras färgglada mormorsfilt blev så fin, vill ha en sån till vår bebis också.

I alla fall - dagens alster är en liten omlottkofta i storlek 1-3 månader. Mönstret är från Drops (nr 3-18) och finns antingen i välsorterade garnaffärer eller gratis här: http://www.garnstudio.com/lang/se/drops_oppskrift_oversikt.php?drops=b18 Jag köpte faktiskt rätt sorts garn till för en gångs skull, Drops Fabel i färgen "avokado".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0