Tisdagsmix

Idag har vi varit på tillväxtultraljud med lilla magen. Den där lilla magen som är enorm numera, växtkurvan stack iväg ganska bra i veckan så vi fick åka in och kolla för säkerhets skull - att bebisen inte ligger där inne och blir enorm. Det var hon inte, hon var en alldeles normal bebis på 3,3 kg. Jag har ju inte så länge kvar så hon kommer med största sannolikhet att vara alldeles lagom stor när hon kommer ut också. Är faktiskt i vecka 38 nu! Och så fick vi bekräftat att det är en hon, så nu har de sett det på 2 ultraljud så det måste väl räknas som hyfsat säkert..? Lilla hons bebisfilt är färdigvirkad också! Supersöt i rosa toner enligt den blivande faderns önskemål:



 





Och så var vi på stan efteråt och käkade lunch med mamma, och hamnade sedan som av en händelse inne på Deichmann sko igen... Hamnar visst alltid där nu för tiden... Idag var det rea, lite deprimerande när man är så svullen om fötterna att mina normala 39:or är rent skrattretande. Behöver nog närmare 42 just nu. Men sånt hindrar inte mig - skorna jag spanat på i flera månader var ju plötsligt nedsatta till 69:- så jag köpte dem oprovade. Mamma provade åt mig, brukar funka hyfsat. Så nu längtar jag efter att kunna använda dem!



 

Och så slutligen ett lite udda lästips...
Jag älskar ju Jane Austen om nån har missat det. Har läst alla och har sett i stort sett alla filmade versioner som finns. Stolthet och fördom är den givna favoriten (så klart). Fredrik hittade en version av den åt mig i pockethyllan på Akademibokhandeln: "Stolthet och fördom och zombier" av Jane Austen och Seth Grahame-Smith. Enligt bokens framsida "En utsökt mix av klassisk chick lit och zombieskräck".

Detta är utan tvekan en av de mest underliga och underhållande böcker jag läst på länge! Gillar t.ex. när Lizzy tokspöar mr Darcy när han friar till henne första gången (dänger honom i spiselkransen), eller när Lizzy dödar tre av Lady de Bourghs ninjor varav hon stryper den ena med hans egen tjocktarm. Eller när Charlotte Lucas hukar i ett hörn hemma hos Lady de Bourgh för att skita. När man kan boken i stort sett utantill blir det onekligen ganska kul i alla fall!




Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Jösses, du har verkligen inte långt kvar nu! Tnk att ni snart får träffa eran flicka. Häftigt!

Hoppas att skorna passar sen (jag har hört om folk som får nåt nummer större fötter efter att de fött barn, men det kan ju knappast vara allmängiltigt).

2010-07-20 @ 21:09:12
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Maria J

Redan klar med babyfilten, jag som fortfarande sitter med mina lila och svarta mormorsrutor :P Boktipset, jag har spanat på den och funderat på om den var värd att köpa eller inte men den verkar ju som ett bra lästips!

2010-07-20 @ 22:52:09
Postat av: Annika

Skönt att veta att allt är som det ska. Svårt att förstå att tiden går så fort, tycker det var som igår du va här och fikade och var närvös inför första träffen med Fredrik =) Och nu så jar ni snart en alldeles egen sprattel Fia =D



Om boktipset, jag har sett den och funderat över den ett tag. Jag ska nog först ta itu med den "riktiga" boken först. Sedan kan jag meddela att det finns en till i samma stil (om du inte redan viste det) som heter Sense and Sensibility and Sea Monsters, jag tror den finns på svenska med men jag är inte helt hundra. Ha det gott. Ses på torsdag =)

2010-07-20 @ 23:27:36
Postat av: Tyg och otyg

Hej igen!

Tack för kommentar om min börs. Det låter superfint med ett förkläde av grytlappar, det skulle vara kul att se kort nån gång om du har. Jag äääälskar virkade grytlappar och idag köpte jag en hel hög på en loppis (inte för att jag hade brist på dem redan innan). ;)

2010-07-21 @ 21:20:02
URL: http://tygochotyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0