Slaget är över!

Japp, kampen mot försäkringskassan är över! Och jag vann! Eller vann och vann, jag får de pengar jag har rätt till, och det är ju inte riktigt självklart när man har med dem att göra. Jag blev så lättad när jag fick brevet (på mindre än halva handläggningstiden minsann) att jag började gråta. Fortfarande hormonstinn minsann.

Ganska "stinn" över huvud taget. Helt enorm faktiskt. Ska på ultraljud nästa vecka och kolla hur stor bebisen är egentligen. MVC tyckte att det nog är bäst att kolla, även om de egentligen inte tror att det är en abnormt stor bebis jag har där inne. En liten del av mig hoppas att hon redan är stor, då kanske man kan få bli igångsatt och slippa all denna extra vikt i värmen... Och så fick jag veta varför jag inte behöver äta järn, jag frågade eftersom det verkar vara så ovanligt att man slipper. Det är tydligen som så att de numera mäter hur stort lager av järn man har i kroppen. Om den siffran ligger under 60, vilket den vanligen gör, så rekommenderas man att äta järn. Min siffra ligger på 136. Jag har alltså en enastående förmåga att lagra järn. Kan undra om jag är lite mer magnetisk då..?

Fredrik tog fina bilder på magen i helgen! Bjuder på en som han redigerat klart.



Kommentarer
Postat av: Annika

Grattis! Eller vad man nu ska säga =) Det är sjukt att behöva kämpa som en galning för något man har rätt till. Skönt att det är över, vet hur det är att vänta. För min del är det CSN (förståss) har ännu inte fått helt klart besked än. =( Ha det gott Kram

2010-07-14 @ 18:29:23
Postat av: Sara

Hu för CSN-strul! Hoppas det löser sig! Och att det gör det i tid för dina studier! Tycker verkligen att du ska få gå din utbildning. Kram

2010-07-14 @ 19:18:39
Postat av: Tyg och otyg

Skönt att det blivit klart med föräldrapenningen! Det börjar närma sig nedsläpp nu va? Spännande! Stort lycka till!!!

2010-07-15 @ 13:14:11
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Maria J

Grattis!

2010-07-19 @ 22:45:35
Postat av: Maria J

Grattis!

2010-07-20 @ 00:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0