Showtime(?)

Då var det väl dags då! I morse gick vattnet, med ett litet "poff" när jag låg å halvsov på Fredriks axel. Har inte varit så snabb ur sängen på flera månader.

Sen var vi in till förlossningen på kontroll, värkarna hade kommit igång men var långt emellan, oregelbundna och svaga. Vi fick åka hem om vi ville så vi gjorde det. Eftermiddagen har spenderats halvsittande i soffan framför TV:n. Har lärt mig nåt jag inte alls visste - nämligen att fostervattnet inte slutar bildas. Jag trodde liksom att när vattnet gått så har det gått, men det kommer mera hela tiden. Har fått stifta hastig bekantskap med Tena Lady.

Nu, så här på kvällen, är värkarna fortfarande oregelbundna, men lite kraftigare. Dock inte mer än en rejäl mensvärk med ryggont ännu. Får se när det kommer igång ordentligt, men om inget händer i natt ska vi in på eventuell igångsättning kl 8 i morgon bitti. Så, oavsett hur det går med värkar så lär det bli en liten julibebis! Nu blir det makaroner och falukorv. Jag är vrålhungrig!!


(förresten, jag verkar ha en bra förmåga att få det jag ber om: jag ville passera den 23/7 så det skulle bli ett lejon, jag ville ha en dag med svalt väder, och jag tyckte det skulle vara bra om Fredrik hade semester. Allt är uppfyllt!)

Kommentarer
Postat av: Zeus med C/o

Vi väntar med spänning! :)

2010-07-24 @ 20:18:19
Postat av: Maria J

Åå spännnande! Jag undrar om underverket kanske redan kommit nu :) Tänker på er!



Stora kramar!

2010-07-25 @ 11:34:15
Postat av: Tyg och otyg

Jag tänker också på er och hoppas förstås att det redan är klart och att allt har gått bra!

2010-07-26 @ 22:43:35
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Annika

Ja det blev ju lite tidigare än planerat men nu är det klart. Väntar med spänning på att få träffa lilla tösen =). Ha det gott. Kram

2010-07-28 @ 00:00:15
Postat av: Tyg och otyg

Åååh, vad kul! Vad bra att man kan få uppdateringar om läget via kommentarerna också. :)

Hoppas att allt gick bra och att mamma, pappa och barn mår tipptopp!

2010-07-28 @ 21:06:26
URL: http://tygochotyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0