Sockerchock

Så har man då blivit glukosbelastad. Och belastad blev man onekligen.... huuuuuu... mår fortfarande illa. Först fasta i 10 timmar, sen börja morgonen (07.45) med att dra i sig två glas sockerlösning. Nog för att jag gillar sött, men detta var så tårna krullade sig. Tänk er att dricka två glas flytande godisgrodor med en hint av citron. Tänk er sen att ni inte får dricka nåt efteråt för att få bort smaken. På två timmar. Sticken i fingrarna som hörde till var en baggis... Återstår att se om det fanns nån diabetes eller inte.

Men det var lite kul att det var Johanna som kom å hämtade mig i väntrummet. Hon har inte jobbat på provtagningen på 5 år, men lagom hon hamnade där igen så skulle jag belastas.

Väl hemma igen möttes jag av posthögen, där det bl.a. fanns ett litet brev till mig med en kallelse till ultraljud. Det ska bli riktigt kul! Får vänta ett tag till, men nu har jag ett datum att se fram emot: 8/3 kl 08.00. En annan rolig sak som fanns hemma var barbapapamössan jag hittade på Ica Maxi i helgen. Den är så sööööt! Älskar barbapapa och har äntligen en anledning att skaffa hem lite. Ska försöka hitta böckerna också.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kollat Åhléns? Här har de massa barbapappa :D

2010-02-01 @ 22:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0