Pengar!!!

Jag har fått pengar! Pengar, pengar, pengar! Nej jag är inte rik, men blir liksom alldeles särskilt fattig om man inte ens får sitt aktivitetsstöd... Nu vet jag att det går att vara gravidsjukskriven och ändå få pengar, de ska bara se till att man svettas ordentligt innan de låter en veta besked. Å så fick jag ett jättekryptiskt brev till - det står att de beviljat mig sjukpenning för hela perioden, vilket innebär att de nu måste ompröva beslutet..? Va? Jag har ju fått pengarna insatta? Eller? Va? Jag fattar inte..?

Å idag var jag i skolan, där jag chockade en av deltagarna genom att ha 6 månaders graviditet kvar. Hon bara stirrade omväxlande på mig å på min synnerligen putande mage och sa "men?men?men?" Föga intelligent, men så är det. Jag har svällt upp som en ballong å är bra mycket mer synlig än man ska vara efter 15 veckor enligt böckerna. Men min barnmorska sa att det kan bli så, det beror på hur tarmarna flyttas undan, hur mycket vätska man binder osv. Sen hjälper det väl knappast att jag var rund å go redan innan.

På lunchen bjöd Annika på glasswienerbröd. Det var GOTT! Tack för fikat ;)

(å tack för tipset om Åhlens oh du anonyme tipsare ;))

Kommentarer
Postat av: Maria J

haha, din anonyme tipsare (med en eftersläpande grav. hjärna ;)) gratulerar till gravidsjukskrivningen! Trodde inte det gick?

2010-02-02 @ 20:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0