Nya upplevelser

Det har hänt nåt i min mage. Den tar plötsligt mer plats, utan att det egentligen syns nån skillnad. Som förra helgen när vi var ute och åt på kvällen. Jag skulle sätta mig på min plats vid långbordet, och gjorde väl den vanliga ögonmåttsbedömningen av utrymmet bakom stolen. "det är lugnt" sa hjärnan. "Bump, duns, bumpelibump" sa det i magen när jag dängde i varenda stol och kant som fanns på vägen. Aaaj liksom. Samma sak hemma, där det finns ca 20 cm utrymme mellan sängen och väggen. Där jag liksom måste upp på toa flera gånger per natt. Det har brukat gå alldeles bra. Nu plötsligt ställer jag mig upp, dunsar in magen i väggen, och dimper ner i sängen igen. Jahopp.

Och idag är det bestämt nån som tycker att mina byxor är för små. Ett fasligt tryck mot linningen emellanåt.

Och jag måste göra en liten kärleksförklaring: jag äääälskar Yoggi Samoa. Och fruktsallad.

Kommentarer
Postat av: Nilla

jag får verkligen en jääätterolig bild i huvet av dig när du ska upp ur sängen =D sjukt rolig!

2010-03-01 @ 20:41:57
Postat av: mormor

Fint att du stickar just den mössan. En sån hade din mamma och den sitter jättebra. Kofta kan också stickas på tvären. Har just stickat en i restgarner till Arvid



Och grattis till mosterskapet



Kram/mormor

2010-03-13 @ 15:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0