Lycka i pappersform

Idag damp den ner! Räddningen! Ångestens nemesis, skrattets frälsare! Nya Serieparaden är här! Larson och Get fuzzy i ett! Kan man bli gladare? Jo kanske, men inte just nu. Tjohoooo!

Om ni undrar vad ångesten kom av så var det den lilla detaljen att både Larson! och Get Fuzzy, båda mina favorittidningar, lades ner vid årsskiftet. Kalabalik i mitt lilla huvud. Och inga ledtrådar fick man om vad som skulle ske... Så, dagens tidning kom som en total, och mycket glad, överraskning! Jag gillar verkligen mina serier!

I övrigt så har jag varit på provtagning idag igen, alla de obligatoriska som man ska ta när man blir gravid: blodgruppering, rubella(dvs röda hund), HIV och nåt mer som började på L som jag inte har en aning om vad det är för nåt, och ett rör för frysning i biobanken. Ska bli kul att få veta vad jag har för blodgrupp! Och det är så befriande lätt att lämna blodprov nu när jag är gravid! Ett (1!) stick i handen var allt som krävdes! För fem rör! (Jämför de vanlig fem-sex sticken som brukar krävas för ett rör blod i mitt fall). Gött att va fullpackad med extrablod...

Och i morgon ska jag köpa gravidjeans. Och förhoppningsvis en dito jeanskjol. Försöka vinna såna auktioner på Tradera visade sig vara svårt... gravida kvinnor är tydligen desperata efter kläder...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va! Då kanske Nemi också kommer ut på nått nytt sätt!!! Världen kanske är räddad!

2010-02-12 @ 20:11:34
Postat av: Maria J

Det är ju såklart den hemlige som kommenterar igen ;)

2010-02-12 @ 20:12:15
Postat av: Sara

Ja kanske. Man kan ju hoppas :)

2010-02-16 @ 18:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0