Baka baka liten kaka

Idag har det bakats! Heeeela långa dagen. Hjälper syrran att baka inför hennes 30-årskalas på lördag. Har gjort chokladkakor, jitterbuggare, hallonlängder och nästan klara minibiskvier (ska doppas i choklad också). Sen tog orken slut. Tittade på när Magnus Samuelsson deltog i semmelätartävling istället. Han fick bara i sig 1½ semla på en minut. Blev allt lite besviken. Själv ämnar jag dra i mig en styck chokladsemla senare. Är inte särskilt godissugen just nu, vill mest ha mat, så vi får väl se när det blir semla.

Skönt att vara hemma igen efter helgens övningar i alla fall, under vilka jag bl.a. lärt mig att man ska vara trådsmal även som gravid (inga mammabyxor i min storlek inte!) och att om man äter för mycket kakor och tårta så mår man asdåligt. Var bilsjuk hela vägen hem på söndagen, och helt skräckslagen inför tanken att bli magsjuk igen. Men igår var det bra igen!

Imorgon ska det förhoppningsvis bakas fler kakor. Ska göra kolasnittar, dumlekakor, nötkakor och doppa biskvierna. Av någon anledning säger jag avokado nästan varje gång jag ska säga biskvi. Underlig korskoppling i skallen där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0