Söndagspyssel

Denna sköna söndag med vackert väder sitter jag på Well Kepts kontor och slösurfar. Fredrik gör vår lilla bil vårfin, och jag hade verkligen ingen lust att sitta hemma och glo hela dagen. Ska ta och lyfta ut en stol i solen och sätta mig å läsa en stund. Men först ska jag ha tag på Babyproffsen tänkte jag - min barnmorska har sagt att de kan säkerhetstesta begagnade bilbarnstolar åt en. Måste kolla om det stämmer, jag litar inte helt på att det vi lånat skötts helrätt i alla lägen. Men det gick att få det rent och fint!

I mitt letande efter bruksanvisning till stolen i fråga hittade jag en bra länk för föräldrar - www.loppi.se - en auktionssajt som bara är till för sånt som barnfamiljer behöver. Ska kika mer där nästa gång vi behöver nåt. Idag har vi "fixat" fixat en babysitter, dvs syrran har fixat. Hon ramlade in på en kompis vårstäd i förrådet och högg stolen till oss. Himla bra jobbat tycker vi! Det enda "stora" som saknas nu (som jag kan komma på) är ett bra skötbord. Får se om vi hittar nåt begagnat, annars blir det väl ett sånt där "sniglar" från IKEA för 299:-. Jag är ju envis och vill INTE ha ett på badkaret (jag skiter i hur praktiskt alla säger att det är, vi har bara en dusch och den är i badkaret så jag vill inte ha det fullt med grejor!) och vi vill inte ha ett vägghängt (eftersom hyresvärden tvingar en att betala för alla hål om man flyttar). Vi har ju ett stort badrum så ett fristående bord får faktiskt plats. Speciellt bra är det att man oftast får ett eller flera hyllplan att stapla blöjor på...

Och nu fick jag tag på Babyproffsen, de besiktar och testar babyskydd för 250:-, tar ett par dagar. Himla bra :)

Kommentarer
Postat av: Maria J

Skötbord är en vetenskap, vi har vårt på tvättmaskinen, himla bra (om man nu har en tvättmaskin) :) Såhär i efterhand är jag väldigt nöjd med att det inte blev ett över badkaret som folk hävdade var det bästa och enda alternativet, jag hade blivit galen över att duscha i ett skötbord och att det allt blev blött. Jag hejar på dig!

2010-04-18 @ 20:47:57
Postat av: Mormor

Ett vanligt bord med en öppen hylla under eller en lite hurts funkar bra. Sen skaffar ni ett sånt där uppblåsbart litet "fack".Bord brukar man kunna hitta billigt. Om plats finns satsa på ett hopfällbart bord typ bygdegård. Då tar det liten plats när det inte behövs mer men kan funka som extrabord när så kräver

2010-04-19 @ 16:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0