Äppeltid och snörveltid

Nu var det nog dags att sluta förneka att det är betänkligt snörvligt här. Och sömnigt, har känt mig helt slut senaste veckan (med ett kort piggt mellanspel i början på veckan). Vill helst gå å lägga mig nu också...

Har just kokat äppelmos. Skulle ju ha hit folk ikväll, ämnade bjuda på gotländsk äppelkaka. Då måste man ha hemmagjort äppelmos. Det hade jag aldrig gjort förut. Inte svårt visade det sig. Så nu har jag två liter mos och inget behov av att göra kaka. Får bestämt frysa in det till nästa gång. Och tydligen skulle det bli brunt om man inte hade i askorbinsyra - jag hade i lite citron istället. Tycker det ser riktigt ljust och fint ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0