Litet snöfall och koppkakor

Det snöar här idag. Ganska fint att titta på, men inte stannar det kvar. Det är tydligen för varmt ute. Det borde snöa inne istället, för här är det skitkallt och mina fingrar är som stela ispinnar. 

Förra veckan var Tindra här å pysslade med mig. Det var riktigt mysigt, fick en hel massa skoj saker gjorda. Mest Tindra dock, en annan var ju tvungen att pyssla med lite uppgifter till "skolan" och att sköta markservicen för Tindra. Jag tyckte nästan det roligaste var att baka riktiga cupcakes - gräddade i fina gammaldags kaffekoppar som jag fyndat på loppis. Tindra dekorerade med frosting sen. Och ja det går så bra så i ugnen. Fattar inte riktigt varför folk envisas med att tro att kopparna ska spricka? Der är ju porslin! De bränns ju i ca 1000 grader! Muffins på 225 grader är ju ingenting...

Ett tips dock om nån vill testa - kopparna håller värmen mycket längre än vanliga formar. Det gör att muffinsarna fortsätter "tillagas" en stund efter de tagits ut ur ugnen. De blir alltså lite torra. Tag ut dem nån minut tidigare så går det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0