Inbrott å annat skoj

I tisdags fick vi ett brev att en av alla de mängder med huvudnycklar som vår kära hyresvärd lämnat ut till diverse byggare (de är många!) hade försvunnit. Detta skulle åtgärdas snarast - dvs under onsdag, torsdag och fredag genom justering av låsen så att denna huvudnyckel inte längre passar med vår egen nyckel passar fortfarande. Vårt hus visade sig hamna sist, det blev alltså åtgärdat idag. Så igår användes den försvunna nyckeln i lägenheten ovanpå vår - grannkillen kom hem till en trashad lägenhet, där mycket hade försvunnit. Well done Kopparstaden!

Personligen tycker jag att en sån sak som en saknad huvudnyckel ska åtgärdas snarast - i ordets rätta bemärkelse, dvs samma dag som nyckeln försvunnit. Tre dagar efteråt var ju allt annat än effektivt... Jag är j*vligt glad att vi har ett extra sjutillhållarlås på dörren som hyresvärden inte har tillgång till...

I övrigt så har jag fått svar på ultraljudet från doktorn, jag är helt frisk och känner tydligen en del av tarmen (?). Jahapp. Och så är jag fortfarande förkyld, och jag har fortfarande inte hört ett pip om jobbet jag väntar besked på... Men jag har varit och klippt luggen så jag är i alla fall fin i håret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0