Alla dessa hjärtan

Alla hjärtans dag. Juppjupp. En helt onödig högtid som bara kommit till för att alla försäljare ska tjäna mer pengar, och därmed onödig att fira. Dessutom är det trist att vara romantisk på kommando.

Min åsikt är att det är klart man ska passa på att fira! Det är en astråkig mörk månad för det första, för det andra är det ju bara mysigt att få veta att någon tycker om en, och att få tala om lite extra hur mycket man tycker om nån annan. De som inte vill vara romantiska "på kommando" tror jag inte är så särskilt romantiskt lagda någon annan dag heller... Och man måste inte lägga en förmögenhet på presenter heller. Visst är det trevligt med en låda choklad, och kanske en ros, men det jag blev gladast för i morse var det jättefina kärleksbrevet min man skrivit till mig. Oerhört rart och vackert och kommer att finnas kvar i min lilla hjärtelåda för evigt - chokladen kommer att vara slut innan dagen är över.

Fira för bövelen!

NU: städa och pynta lite inför kvällens romantiska middag.
OM EN STUND: åka och fota solnedgång på Roxnäs udde
IKVÄLL: romantisk trerätters middag och melodifestival

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0