Vårröj

Äntligen frisk igen! Typ. Fortfarande lite snuvig och liiite hostig, men bra för det mesta. Tror det sitter så envist pga allt pollen ute, så jag kurerar med kortisonnässprej och antihistaminer.

Vi har bestämt oss för att skita i att hitta ny lägenhet också. Vi kollade runt vad som fanns, men det var riktigt dåligt med fyror - om man inte vill bo i riktigt risiga områden. Dessutom var de ganska dyra, så vi bestämde oss för att lägga de extra hyrespengarna på att fixa till vår nuvarande lägenhet och skaffa en lite större/säkrare bil. Följden blev att jag håller på å rensar hemma medan Fredrik läser begagnatguider och surfar efter bilar. Traditionellt uppdelat minsann ;)

Och det är skrämmande vad mycket skit man har i skåpen! Förutom att skafferiet bestod till mer än 50% av mat som gått ut så var plastburkshyllan full med lock utan tillhörande burkar! Galet det där... nästa på listan för dagen är kryddskåpet - där brukar man kunna hitta en stor samling antika burkar :P Under veckan ska jag dessutom göra storstädning i mina garderober och byråar och göra en rejäl rensning i arbetsrummet. Jag har hela klädkammaren för mig själv och den är överfull - det känns inte ok. Speciellt inte som jag 9 dagar av 10 anser mig ha "inget att ha på mig". Jag har ju uppenbarligen koftor så det räcker i alla fall ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad jag blir full av fniss när jag läser din blogg. Inspirerad blir jag dessutom att själv börja med röjandet. Kramis och lycka till i röjandet.

2009-04-28 @ 09:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0