Det verkar som...

...att jag är koftoman. Det hade jag ingen aning om. Men efter att ha spenderat två hela dagar i Falu Centrum för att shoppa kläder utan att lyckas köpa något annat än två koftor (och en topp, och en sjal från kappahls Vintage stories) så påpekade min kära make att jag nog är lite knäpp.

En snabb inventering av mina koftor visade 3 finstickade omlottkoftor, 2 tjocka långkoftor, 2 tunna vida långkoftor, 2 dyra designkoftor i kort modell, 1 kort vid kofta (ny), och slutligen 5 finstickade höftlånga koftor i olika färger (varav en aprikos är ny). Jag äger 15 koftor! Och det måste erkännas att jag, ändå, i detta ögonblick, sitter och funderar på att köpa en till (vill ha en sån där fin med spetsar på, Kappahls Vintage Stories igen). Men koftor är ju bra! Då kan jag använda alla toppar och linnen året runt!

Jag har hela klädkammaren för mig själv, plus två byråar. Och jag får inte plats. Håhåjaja...

Kommentarer
Postat av: silvia

hehehehe ... när kommer män att förstå att matematiken är inkompatibel med shopping? Att Räkna dina koftor och räkna dina pengar betyder inte att Kappahls vintage stories kofta med spetsar inte ska bli din kofta nummer 16! För den blir den enda kofta med spetsar (kanske?) och därför din kofta nummer 1 i den stilen. Du har ingen annan... därför behöver du den nyss utan tvekan!!!!!!

2009-04-20 @ 11:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0